در بخش اول از این مجموعه وبلاگ دو قسمتی، ابزارهایی را به اشتراک گذاشتیم که می توانید از آنها برای قرار دادن وسایل در کادر به روش بصری دلپذیری استفاده کنید که تمرکز اصلی تصویر روی جواهرات زیبای شما را بالا ببرد، نه اینکه تحت تاثیر قرار دهد.
با استفاده از این ابزارهای ترکیب بندی، اکنون تکنیک ها و ابزارهایی در اختیار داریم که به ما کمک می کنند تا آیتم ها را با موفقیت در کادر قرار دهیم. در بخش دوم این مجموعه، به سبک و نحوه انتخاب همه لوازم و پسزمینههای مهم برای ایجاد هویت بصری بر روی برند شما میپردازد.
ساختارهای ظاهر طراحی عکس
امیدوارم به این پی ببرید که عکاسی دکوراتیو چیزی فراتر از صرفا انتخاب وسایل است. استایل سازی به معنای قرار دادن آن وسایل به شیوه ای بصری دلپذیر و استفاده از آنها برای بالا بردن و تاکید و تمرکز به سوژه اصلی تصویر است. وقتی صحبت از ترکیب بندی و استایل به میان می آید، چهار ساختار کلیدی وجود دارد. اینها عبارتند از:
1. خطوط و اشکال
2. بافت
3. لایه ها
4. رنگ
انتخاب ترکیبی بهینه از این چهار ساختار به شما کمک میکند تا محصولات خود را با موفقیت چیدمان کنید.
1. خطوط و اشکال
الف: خطوط
ایجاد خطوط و اشکال در تصاویر فوق العاده قدرتمند است. همانطور که در قسمت اول این مجموعه بیان کردیم، خطوط پیشرو یکی از تکنیک های ترکیب بندی اساسی در عکاسی است. اگرچه اغلب به عکاسی منظره مربوط می شود، استفاده از خطوط پیشرو برای عکاسی محصول بسیار خوب عمل می کند. خطوط چشم را از مرکز عکس عبور داده و در ادامه چشم بیننده را در اطراف تصویر و عناصر حمایت کننده هدایت می کنند. پس فهمیدیم خطوط مهم هستند چون:
1- خطوط حرکت و ریتم ایجاد می کنند
2- آنها جذابیت بصری و الگوهایی را ایجاد می کنند که به تصویر تأثیر می گذارد
3- میتوانید هم در جواهرات و هم در لوازم و وسایل، خطوط پیدا کنید یا ایجاد کنید. برخی از خطوط ممکن است طبیعی و بدون دخالت ما بوجود بیاید، اما بیشتر آنها توسط ترکیب بندی ایجاد می شوند.

ب شکل
شکل هر گونه نمایش دو بعدی از چیزی است که ما تشخیص می دهیم. شکل ها در همه جا ظاهر می شوند و اغلب یکی از اولین چیزهایی هستند که حتی بدون اینکه متوجه شویم درک میکنیم.
اشکال به صورت ارگانیک در جواهرات و وسایل وجود دارند، اما میتوانند در جایگذاری و ترکیب، یعنی با گروهی از عناصر یا موضوعات نیز ایجاد شوند. چشم انسان بسیار باهوش است و اغلب اشکالی را بصورت ناخودآگاه ایجاد می کند .


در مثال بالا با استفاده از گلبرگ (گل صد تومانی) شکل مثلثی ایجاد شده است. حتی با وجود اینکه همه گلبرگ ها در قاب نیستند، چشم به طور خودکار این شکل را در ذهن ما ایجاد می کند. و همچنین به دلیل قانون اعداد فرد از نظر بصری خوشایند است.
استفاده از چنین اکسسوری هایی برای ایجاد اشکال می تواند تأثیر خوبی در تصاویر شما ایجاد کند.
خطوط و اشکال زمانی که با هم ترکیب می شوند برای ایجاد تصاویر تاثیرگذار به خوبی عمل می کنند.
شما نه تنها اشکال بیضی حلقهها را دارید، بلکه شکل شش گوش را از کاشی دارید (ذهن شما به طور خودکار شکل را تکمیل میکند، حتی اگر مقدار کمی در عکس وجود داشته باشد)، و همچنین مثلث، خطوط پیشرو و یک شکل دایره ای که توسط پایه های اطراف حلقه های سه گانه ایجاد شده است.
2. بافت


3. لایه ها

اغلب، اگر فکر می کنید چیزی در تصویر گم شده که نمی توانید آن را پیدا کنید در واقع تصویر لایه هایی را از دست داده است که به ارتفاع و جذابیت تصویر اضافه می کند.
لایه ها عناصر ترکیب بندی هستند که البته به استثنای سوژه ی مورد نظر روی هم قرار میگیرند
پس چرا لایه ها اینقدر مهم هستند؟
لایه ها عمق ایجاد می کنند و به سوژه بُعد می بخشند تا بیننده بیشتر در آن کاوش کند.
لایه ها به ایجاد یک عنصر برتر کمک می کنند. آنها می توانند تصویر شما را به سطح بعدی ببرند و به آن پیچیدگی اضافه کنند تا تصویر شما را متحول کند.
4. رنگ
و ساختار نهایی از ساختار ترکیب بندی رنگ است. این عنصری است که واقعاً همه چیز را گرد هم می آورد و جایی است که نام تجاری و پالت رنگ برند شما زنده می شود.
هنگام انتخاب پالت رنگ خود، می توانید رنگ های مشابه یا رنگ های مکمل را انتخاب کنید. رنگ های مشابه، رنگ هایی هستند که در کنار یکدیگر روی چرخه رنگ قرار می گیرند. رنگ های مکمل رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند. اگر شما یک برند رمانتیک هستید، ممکن است بخواهید به عنوان مثال از رنگ های مشابهی استفاده کنید که در هماهنگی در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
همچنین مهم است که در مورد رنگ از نظر تن فکر کنید – سبک و مطبوع، روستایی و ارگانیک، روشن و رنگارنگ یا پررنگ و دراماتیک. این بسیار به برند شما و احساسی که می خواهید در قلب و ذهن مشتریان خود ایجاد کنید بستگی دارد.
اگر از یک طراح گرافیک خواسته اید که لوگو و برند شما را ایجاد کند، احتمالاً یک پالت رنگ برای شما ایجاد کرده است، اما اگر پالت رنگ برند ندارید، رنگ و تن اصلی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد.من توصیه می کنم زمانی که شروع به ایجاد رنگ در استایل خود می کنید، 1-2 رنگ مشابه و 1 رنگ مکمل را انتخاب کنید.


قرار دادن همه تکنیک ها باهم
چگونه همه تکنیک ها را کنار هم استفاده میکنیم؟ اینها تصمیمات کلیدی هستند که هنگام چیدمان باید گرفته بشه :
هدف و نسبت تصویرم را انتخاب می کنم
ابزار(های) ترکیبی را که قرار است استفاده کنم انتخاب می کنم
خطوط و اشکال را در نظر میگیرم و از لوازم و ترکیب بندی برای ایجاد اینها استفاده میکنم
از 1 یا 2 نوع بافت را انتخاب می کنم
از 2یا 4 تا لایه هم استفاده می کنم
از 2یا حداکثر 4 رنگ نیز استفاده خواهم کرد

به طور کلی از 2تا 5 حالت استفاده کنیم بهتر است برخی از این لوازم بخشی از ساختار بافت شما و برخی از آنها بخشی از لایه های شما را تشکیل می دهند.
به طور معمول، برای برند جواهرات خودم، از سنگ مرمر یا بتن خالدار برای پس زمینه ، از کتاب یا کاشی برای ارتفاع و از گلبرگ و سنگ قیمتی برای استفاده میکنم.
به سادگی تصمیم بگیرید که میخواهید عکسهایتان چقدر سبک باشند تا شما را از نظر تعداد عناصری که در استایل خود استفاده میکنید راهنمایی کند. با انجام این کار دقیقاً میدانید که چگونه از هر اکسسوری استفاده میکنید و بهطور ناگهانی چیزها را نمیخرید تا ببینید آیا کار میکنند یا خیر!لوازم عکس و پس زمینه

اکنون می توانیم بی نهایت در مورد وسایل و پس زمینه ها صحبت کنیم! وقتی صحبت از پسزمینه به میان میآید، دنیا در دست شماست و میتوانید در اینجا واقعاً خلاق باشید. به یاد داشته باشید که در مورد پس زمینه به رنگ و بافت فکر کنید.
همچنین می توانید از کاغذ، کاغذ دیواری، کفپوش، چوب، ماسه، بشقاب، فلز، تخته سنگ، کاشی استفاده کنید – به یاد داشته باشید که به رنگ، کنتراست و بافت فکر کنید!
اغلب از من می پرسند که از کجا وسایل می خرم و پاسخ همه جا است! من همیشه به طور ناخودآگاه به دنبال وسایل هستم. گوگل دوست شماست!
وقتی صحبت از اکسسوری می شود، دوباره به رنگ، لایه ها و بافت فکر کنید.و در مورد وسایلی که به برند شما مرتبط هستند فکر کنید و مطمئن شوید که منطقی به نظر می آید یا خیر. در حالی که جعبههای چوبی، کتان یا ابریشم ممکن است برای برندهایی با سبک جواهرات رومانتیک و کلاسیک کار کنند، اگر سبک جواهرات شما طبیعی تر باشد، شاید چوب، بتون یا اقلام طبیعیتر برای مخاطبان هدف شما منطقیتر باشد. استایل همیشه باید برای مخاطبان شما منطقی باشد، در غیر این صورت ممکن است آنها را گیج کنید.
و در نهایت مقیاس وسایل خود را در نظر بگیرید. به دنبال وسایل بزرگی که در مقایسه با سوژه ای که از آن عکس می گیرید بسیار زیاد هستند، نروید. به جای گلدان های بزرگ، به گلدان های غنچه ای یا فنجان های چای، ظروف حلقه ای یا بشقاب های کناری کوچک فکر کنید.
ایده های عالی برای اکسسوری عبارتند از: کتاب ها/کریستال ها/گل و شاخ و برگ/چوب دریفت/سرامیک/سنگریزه ها/کتان و پارچه/جعبه جواهرات/گلدان ها/کاغذ/روزنامه/سفره/کاشی/ازاره ها/تخته سنگ/زیر لیوانی/روبان/پوسته ها